Sărbătorim Ziua Universală a Iei: Mahmud și IA (audio)


Așa cum v-am promis într-o postare anterioară, vă voi dezvălui numele celei ce a versificat o variantă a legendei numelui Mahmudiei. Este  vorba despre doamna Maria Lascu (născută în anul 1929), care a predat limba română în această localitate. A aflat povestea de la bătrânul Ionică Istrate care, după cum spune dumneaei „parcă era un sfânt. Era chel și avea trei dinți în gură… Parcă era coborât dintr-o icoană. Și pe baza adevărului spus de el eu am încercat să versific balada aceasta. O auzise și el de la alții care au trăit în vremurile acelea. Dacă moș Istrate nu-mi spunea eu n-aveam de unde s-o știu.

 

 

2 gânduri despre “Sărbătorim Ziua Universală a Iei: Mahmud și IA (audio)

  1. Pingback: Sărbătorim Ziua Universală a Iei: Mahmud și ia | MEAP Tulcea - un blog de muzeu prietenos :)

Lasă un răspuns

